Ja, vi bytter ut alle kortene våre til nytt design. Hvis barnet ditt skal gå fra f.eks Juniorkort til Visa Ungdom er det viktig at dere tar kontakt med oss for å inngå nye kortavtaler.
Nei. Som praktisert i flere år vil våre debetkort ikke inneholde informasjon som personnummer og bilde for din egen sikkerhet.
Nei. Vi har ikke lenger mulighet til å velge eget design på kortet.
Ja, kortet skal fungere som tidligere mot utland.
Dette er en sikkerhetskode som benyttes sammen med utløpsdato og kortnummer ved digitale kjøp, ofte sammen 3D secure (BankID identifisering).
Nei, vi tar ingen gebyrer for det nye oppdaterte kortet ditt. Hvis du mot formodning blir trukket et gebyr for kort, ta kontakt med oss for refundering.
Har du glemt pinkoden, kan du finne denne i nettbanken under menyvalg kort, og "Hent Pin"
Vi oppdaterer alle våre kort til ny standard og ny profil. Hos noen kunder vil dette medføre to eller flere nye kort i løpet av høsten. Du skal ikke bli trukket dobbelt gebyr for det nye kortet ditt.
Kontaktløs betaling er standard på alle våre nye kort. Kontaktløs betaling aktiveres ved å benytte kortet med Chip og PIN første gang du skal betale med det nye kortet ditt.
Vi kan ikke skru av denne funksjonen.
Kortnummeret som stod utpreget på fremsiden tidligere, står nå på baksiden av kortet, delt opp i 4 bolker. Der finner du også utløpsmåned/år og CVC koden. Kontonummeret og kortholders navn står også på baksiden.
Ja, du må oppdatere alle betalingsløsninger med de nye kortene dine. Merk at vi anbefaler bruk av kredittkort til kjøp og abonnement på internett eller i app, for din sikkerhet.
Nei. Som praktisert i flere år vil våre debetkort ikke inneholde informasjon som personnummer og bilde for din egen sikkerhet.
Fordi vi har oppdatert alle våre kort til VISA sin nyeste standard. Dette er en helt ny korttype, der all informasjon står på baksiden av kortet.
Ja det har du. Alt er som før med kortet. Det er kun nytt utseende.
Dersom kortet ditt ikke fungerer, må du ta kontakt med oss med informasjon om hva du prøvde på når det feilet, om det var minibank eller butikkterminal, og hvilken feilkode du fikk når du prøvde å bruke det. Ring så vårt kundesenter, så hjelper vi deg.