BankID

Din digitale legitimasjon. Bruk den til å logge deg inn og signer i mobil- og nettbank. Du kan også bruke din bankID på en rekke andre nettsider.

BankID kodebrikke

Denne bruker du hver gang du skal logge inn i mobil- og nettbank. Du må ha kodebrikken tilgjengelig for å få de nødvendige koder for å logge inn, i tillegg må du huske ditt valgte passord. 

Kunder under 15 år kan også få BankID brikke, med samtykke fra foreldre/verger.

Jeg ønsker hjelp med BankID kodebrikke

BankID app

BankID-app er digital innlogging og signerings løsning på mobilen din.

Med bankID-app kan du enklere, raskere og tryggere signere dokumenter uten å ha med deg brikken.

Med bankID- app får du:

  • Raskere innlogging 
  • Brukervennlig
  • Økt sikkerhet mot svindel

Spørsmål og svar om BankID-appen

Ofte stilte spørsmål

Ja, det kan du. BankID har du bare en av og det er din elektroniske signatur. Du kan bruke denne i flere banker. 

BankID på mobil

Ja, bankID på mobil skal fases gradvis ut over tid til fordel for app.

Ulike feilmeldinger på BankID

Får du BID 1409 betyr det at du har brukt litt for lang tid på transaksjonen. Bare prøv igjen. Øvelse gjør mester. 

 

 

BankID policy og avtalevilkår  

The Trust Service Provider Statement (TSPS) beskriver bankens offentlige nøkkelinfrastruktur for utstedelse av elektroniske identiteter (eID) til sluttbrukere for BankID og BankID på mobil. Hvis du ønsker å lese et forenklet dokument, kan du se relevante avtalevilkår (PDS) for BankID og BankID på mobil.

BankID policy and terms of use  

The Trust Service Provider Statement (TSPS) provides a description of the bank’s public key infrastructure for issuing electronic identities (eIDs) to its end users for BankID and BankID on mobile. For a simplified document, please see the relevant terms and conditions (PDS) for BankID and BankID on mobile.