Alle banker i Norge er lovpålagt etter hvitvaskingsloven å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument,
i forbindelse med etablering av kundeforhold.
Selv om du har vært kunde hos oss i mange år eller har et nytt kundeforhold, er det viktig - og en trygghet - at du er legitimert riktig.
Vi oppfordrer alle våre kunder til å komme innom banken med gyldig legitimasjon, helst pass, så snart som mulig.
Dette for din egen sikkerhet.
Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.
BankID/BankID på mobil skal kun utstedes til kunder som er legitimert med gyldig pass med personlig oppmøte.
BankID/BankID på mobil er din signatur i form av en elektronisk ID og det stilles derfor strengere krav til legitimasjonskontroll.
Nettbank/Mobilbank
I tillegg til krav om legitimering, vil flere av våre kunder også oppleve å måtte besvare noen spørsmål om
kundeforholdet sitt ved innlogging i nettbanken/mobilbanken.
Dette er også en del av den lovpålagte oppfølgingen av våre kunder.
Din sikkerhet – felles ansvar